نكات كليدي در زمان نوشتن رپورتاژ
رپورتاژ آگهي از جمله كليديترين بخشها در انواع پروژههاي سئو در مشهد و پيش برد روند آن براي يك سايت است. براي داشتن يك رپورتاژ موفق، بايد آن را درست بنويسيد. اين نكته حائز اهميت است كه محتواي شما فقط تبليغي نباشد زيرا مردم را از خود دور ميكند. هدف رپورتاژ، دادن آگهي به مردم است، بهگونهاي كه براي آنها مفيد باشد و در جايي از زندگيشان كاربرد داشته باشد. در ضمن آن، يك سايت يا منبعي معرفي ميشود تا در آن زمينه به آنها كمك كند؛
يعني مردم به خاطر مفيد بودن مطلب، آن را ميخوانند و به خاطر مرتبط بودن لينك روي آن كليك ميكنند تا به سايت شما وارد شوند كه با ايجاد اين چنين شرايطي، نرخ تبديل رپورتاژ منتشر شده هم افزايش خواهد يافت. براي نوشتن يك رپورتاژ مناسب، بايد درست و مفيد بنويسيد. با ما همراه باشيد تا شما را با چند نكته كليدي آشنا كنيم كه در نوشتن رپورتاژ براي بدست آوردن بهترين نتايج سئو بايد آنها را در نظر داشته باشيد.
آشنايي با رپورتاژ آگهي
۱. تيتر؛ اولين عامل جذب مخاطب است.
اولين چيزي كه مخاطب ميبيند، تيتر است. اگر تيتر براي او جذاب يا مفيد باشد؛ وارد سايت شده تا محتوا را ببيند. پس خيلي مهم است كه در كلمات محدود بتوانيد تيتر رپورتاژ را بهگونهاي جذاب بنويسيد تا مخاطب را راضي كنيد كه وارد سايت شود.
۲. صادقانه و مفيد بنويسيد.
هيچ چيزي بيشتر از عدم صداقت سبب ناراحتي مخاطب نميشود و او را دور نميكند. پس حتما در عنوان مقاله و محتواي آن، صادق باشيد. اگر در عنوان به موضوعي اشاره كردهايد؛ در متن درباره آن اطلاعات درست و مفيدي را ارائه دهيد.
شما ميتوانيد دانش تخصصي را به زباني ساده بيان كنيد كه حتي يك كودك نيز آن را درك كرده و برايش مفيد باشد. شما به عنوان نويسنده يك محتوا، بايد از خواننده آن، داراي آگهي بيشتري باشيد تا متنتان براي او مفيد باشد. اطلاعات مفيد و صداقت، اعتماد را ايجاد ميكند. همان چيزي كه هدف يك رپورتاژ است.
۳. از ويژگيهاي رسانه منتشر كننده، مطلع باشيد.
شما بايد با منبع منتشر كننده محتواي خود آشنا باشيد. از لحن گفتاري، مخاطبان او، محتواي سايت آنها و سياستهايشان آگاه باشيد تا بتوانيد با كمترين اتلاف وقت، يك محتواي مناسب را براي او توليد كنيد؛ محتوايي كه متناسب با هدف شما و در جهت كمك به خوانندگان آن سايت نوشته شده است.
هر سايتي كه در كنار داشتن ارتباط مفهومي با محتواي شما و ساير فاكتورهاي مهم از خدمات طراحي سايت در مشهد استفاده كرده باشد، به دليل بهبود سرعت، كيفيت و جذابيت آن ميتواند گزينهاي به عنوان رسانه انتشار رپورتاژ شما محسوب شود.
۴. زيبا بنويسيد
مردم زيبايي را دوست دارند، پس شما سعي كنيد در محتواي خود فقط از كلمات استفاده نكنيد. ميتوانيد براي ارائه اطلاعات مفيد و مناسب از تصوير، ويديو، نمودار و آمار، اينفوگرافيك و… استفاده كنيد. البته الزامي به استفاده همه آنها نيست.
۵. متن؛ مختصر و كافي باشد.
مخاطب امروز كم حوصلهتر از ديروز است. بنابراين سعي كنيد كوتاه و كافي بنويسيد. شرح و بسطهاي اضافي، جايي در رپورتاژ ندارند.
۶. از قدرت داستان غافل نشويد
داستانها براي خوانندگان ارزش بالايي دارند، مخصوصا اگر داستان، يك روايت جذاب، ماجرايي خواندني يا حتي تجربهاي شخصي باشد كه براي زندگي آنها مفيد و كاربردي است.
رپورتاژ آگهي
۷. از مخاطب بخواهيد
در نهايت از مخاطب بخواهيد كه كاري را انجام دهد. شما اين همه زحمت كشيدهايد تا در انتها از مخاطب خود چيزي بخواهيد. سعي كنيد شفاف و واضح آن را بيان كنيد. كال تو اكشن در انتهاي رپورتاژ يكي از پر اهميتترين مواردي است كه آژانسهاي ديجيتال ماركتينگ در مشهد با توجه به آن اقدام به انتشار رپورتاژ ميكنند تا در نهايت علاوه بر تاثير رپورتاژ به عنوان لينك، بتوانند كاربراني را به سايت هدف خود منتقل كنند و از اين راه جذب مشتري نيز انجام بدهند.
سخن پاياني
همانطور كه ميدانيد، رپورتاژ يعني نشر خبر و خبري كه صرفا تبليغي باشد، مخاطبي ندارد. پس شما بايد سعي كنيد آن را در قالب يك داستان آموزنده و مفيد به مخاطب منتقل كنيد تا با شما همراهي كرده و در جهت خواسته شما گام بردارد. حتما از اين نكات، در هنگام نوشتن رپورتاژ خود، غافل نشويد.
برچسب: ،