?>
-      قیمت روز      طلایاب      بلوک سبک      -      قرص تاخیری      آموزش تعمیرات موبایل      خرید نهال      نوید      *      +      -      *      -      +      دانلود سریال آواتار 2024      استخر پیش ساخته      تراست ولت      ردیاب موتور      *      -      صرافی تتر      بروکر فارکس      +      خرید کتاب تاپ ناچ      +      *      تحلیل اتریوم      -      فیلم هندی      +      *      -      -      .      +      -      +      -      /      حواله وسترن یونیون      کربنات کلسیم      خرید ماینر      -      دکتر زنان مشهد      خرید لایسنس نود 32      کسب درآمد      خرید رپورتاژ      فروش آنتی ویروس      سیگنال فارکس      لایسنس رایگان نود 32      یوزر پسورد نود 32      سئو سایت      لایسنس نود32      آپدیت نود 32      بهترین بک لینک     
آشنايي با utm و نحوه ساخت آن  electrical-panels electrical-panels .

electrical-panels

آشنايي با utm و نحوه ساخت آن

سئو و دنياي اينترنت، دنياي زيبايي است. شما مي‌توانيد كارهاي افراد و كاربران را در اين بستر رهگيري كنيد. مي‌خواهيم در اين مطلب شما را با ابزاري آشنا كنيم كه به كمك آن مي‌توانيد تاثير كمپين‌هاي تبليغاتي را بررسي نماييد و ميزان ورودي‌هاي هر روش را بدانيد تا بتوانيد تاثيرات آن را بررسي كنيد. ابزاري تخصصي كه آژانس‌هاي ديجيتال ماركتينگ در مشهد از آن استفاده مي‌كند. با ما همراه باشيد تا utm و نحوه ساخت آن را به شما معرفي كنيم و يا براي دريافت اطلاعات تكميلي در اين زمينه اينجا كليك كنيد.

Utm چيست؟

UTM خلاصه شده عبارت urchin tracking module بوده كه معناي آن، ماژول پيگيري اورچين است. اورچين يك شركت نرم‌افزاري بوده كه محصولي را توليد كرد كه رفتار كاربران را روي سايت بررسي مي‌كرد. گوگل اين شركت را خريد كه نتيجه آن، ايجاد گوگل آناليتيكس بود؛ ابزاري كه آمار كلي سايت، ساير اطلاعات و داده‌ها را به شما، صاحب سايت، نشان مي‌دهد. يكي از توليدات اورچين، توليد لينك‌هاي UTM بود. به زبان ساده، مي‌توان utm را به اين صورت تعريف كرد:

اضافه كردن پارامترهايي به انتهاي لينك‌هاي سايت جهت دريافت اطلاعات آماري است. اين‌گونه شما مي‌توانيد بررسي كنيد كه از طريق اين لينك خاص چند نفر وارد سايت شما شده‌اند. بعد از ورود چه كاري را انجام داده‌اند. آيا توانسته‌ايد به هدف خود برسيد؟ تا چه اندازه اين تبليغ (بنر، ايميل، كمپين، گوگل ادز و…) موثر بوده است؟ همه اين اطلاعات و بررسي آن‌ها به كمك لينك‌هاي utm امكان پذير شده است.

نحوه ساخت utm

اگر شما سايت شركتي داريد و قصد داريد تا از طريق utm متوجه شويد كاربر شما به كدام صفحات سايت شما علاقه بيشتري نشان مي‌دهد، در مرحله اول بايد به اين توجه كنيد كه بايد طراحي سايت خوبي داشته باشيد و به خوبي خدمات خود را تفكيك كنيد تا دچار مشكل نشويد براي اينكار مي‌توانيد از خدمات طراحي سايت شركتي در مشهد استفاده كنيد.

يكي از مهم‌ترين فاكتورها در اين خدمات، استفاده از ابزارهاي مناسب براي طراحي صفحات سايت است كه باعث بالا رفتن كيفيت سايت شده و كاربران بيشتري را جذب ميكند اما ديگر مسئله اي كه مي‌تواند در اين راه تاثير گذار باشد، استفاده از بهترين فونت هاي فارسي براي طراحي سايت است كه هم سرعت سايت شما را كاهش ندهد و هم براي كاربر خوانا و جذاب باشد.

براي ساخت لينك utm، روش‌هاي مختلفي وجود دارد. مي‌توانيد از هر كدام كه بخواهيد استفاده نماييد:

  • روش اول

اولين راه ساخت utm تايپ دستي آدرس است. طبق 5 پارامتر زير مي‌توانيد لينك را بسازيد، فقط بايد دقت لازم را داشته باشيد كه در انتهاي آدرس خود، پارمترها را درست بنويسيد.  3 پارامتر رسانه، نام و منبع كمپين لازم است كه ذكر شود اما 2 پارامتر محتواي كمپين و عبارت كليدي الزامي نيست.

در اين روش ابتدا لينك سايت نوشته مي‌شود، سپس با علامت ؟ نوشتن پارامترها شروع مي‌شود و پارامترها با علامت & از هم ديگر جدا مي‌شوند.

  • روش دوم

قبل از ادامه اين مطلب بايد به اين نكته اشاره كنيم كه ما با استفاده از utm قصد داريم تا متوجه شويم كاربرد چگونه وارد سايت ما مي‌شود ولي موضوع مهم‌ترين نيز وجود دارد. اين موضوع حفط كاربر در سايت مي‌باشد. شما با طراحي سايت جذاب و اصولي مي‌توانيد كاربر را به راحتي در سايت نگه داشته و او را جذب خدمات خود كنيد. اينجاست كه موضوع طراحي سايت در مشهد داراي اهميت مي‌شود.

استفاده از ابزارهايي كه خود كار ساخت لينك utm را انجام مي‌دهند، معمول است. كاري كه بايد انجام دهيد، ورود درست اطلاعات است. استفاده از ابزار گوگل براي انجام اين كار پيشنهاد مي‌شود.

  • روش سوم

مي‌توانيد با فرمول‌نويسي در اكسل، كار لينك‌سازي utm را انجام دهيد.

  • روش چهارم

راه ديگر براي توليد utmها، استفاده از اكستنشن‌ها يا افزونه‌هاي مرورگرها است. مرورگرها به كمك شما آمده‌اند تا بتوانيد به‌سادگي كارهاي خود را انجام دهيد، مي‌توانيد از افزونه مناسب مرورگر مثل Google Analytics URL Builder استفاده كنيد تا سريع و راحت لينك utm مورد نياز خود را بسازيد.

سخن پاياني

در اين مطلب شما را با utm آشنا كرديم و ياد گرفتيد كه utm چيست. سپس چهار راه ساخت utm را به شما آموزش داديم تا از هر كدام كه مايل بوديد، لينك utm مورد نظر خود را بسازيد. اين لينك به شما كمك مي‌كند تا بتوانيد اطلاعات آماري كمپين‌هاي تبليغاتي را بررسي كرده و نتيجه آن را تحليل نماييد تا ميزان اثربخشي هر كدام از آن‌ها را براي خود بررسي كنيد. در نتيجه، هوشمندانه‌تر هزينه خواهيد كرد.

منبع


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۴۸:۱۰ توسط:sara موضوع:

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :